my blog....ameen

Nukilan ku ..kadang2 terkurang sopan..kadang2 terlebih sopan....

Tuesday, 6 May 2014

cinta itu milikku...



Jalanraya yg sesak ditemani hujan lebat menggila membuatkan feena bermonolog sendirian. Sudah pulangkah si jantung hati adam dan cahaya kehidupannya haikal.?.benaknya kusut sementelah telefon pintarnya bertukar gelap pada skrin seretnya ekoran kehabisan bateri..”arhghh..”..bentak feenasendirian menjadikan stereng Toyota vios berwarna putihnya sebagai bahan ujian kekerasan tangannya...

krek.…tombol pintu utama kediaman pangsapuri elit dipulas slps kad keselamatan diseret pd gril...”assalamualikum….sayang..…haikall….. sayang…”..berulang ulang feena memanggil dua insan pelengkap hidupnya…namun tiada yg menyambut salam nya..

tanpa menjenguh ke sudut lain kediaman setengah juta itu feena terus melangkah masuk ke kamar beradu..letih sugguh dia hai ni..
“uwahhhh…”menguap feena dek keletihan tugasan pejabat dan terdampar di kesesakan lalulintas td..di tambah pula kedinginan hujan membuatkan matanya minta di tutup rapat …katil bersaiz king itu minda di isi...penyaman udara di buka sedingin biasanya…dan terbaringlah susuk langsing nya di atas tilam empuk..

“feena dgr baik baik..abg nk kawin lagi..!...feena setuju ke.. tak setuju ke..abg tetap dgn pendirian abg..!!..faham..feena akan bermadu..kalau feena tak suka..kite becerai...paham..!!”..
pekikan adam umpama halilintar membelah awan...adam tidak memberinya sebarang pilihan untuk membalas jawapan muktamadnya.!..

“sampai hati abg..”..biasalah wanita..air mata feena meluncur laju umpama hujan lebat kala dia memandu vios putihnya waktu pulang dr kerja td.. benaknya hanya memikirkan mesti perempuan yg pernah dia terserempak dlm ladies room tempoh hari ..iya..”azlin..!! “.

.perempuan yg dikenali sewaktu annual dinner  anjuran company adam kira2 3 purnama lalu…mmg x salah lg….azlin...nama azlin berulang kali disumpah feena umpama bomoh sdg menjampi serapah pesakit..

“..azlin kan bang..??..azlin kan...cakap lah..azlin ke betina sial tu..!!.???”..pekik feena menggila umpana kerasukan iblis smbil menggongcang bahu kekar adam…

“Prapppp”…satu das penampar kudarat lelaki melekat di pipi feena sekaligus membuatkan matanya berpinar…tubuhnya umpama melayang tersungkur hamper mengenai bucu katil nya,..

.”ya azlin..!!...sekretari aku..PUAS..??!!”..pekik adam memberi jawapan tepat atas persoalan feena td..rokok dunhill di mulut adam yg masih tinggal sparuh dilemparkan ke lantai..terkena sedikit habuknya di atas karpet mahal yg dibeli di IKEA zaman mereka bahagia dulu..

“sial kau azlin..!!...”..pekik feena didalam hati..bimbang kalau dilontar vokalnya terlekap lagi sedas dua penampar sulung adam di pipi gebunya..

“sampai hati abg buat feena mcm ni..ape salah feena.. hah..!!..ape salah feena..!!!”..jeritan sekuat hati feena ditambah airmata yg bercucran dr td membuatkan matanya comot dek cair mascara berjenama yg dipakai waktu pergi kerja pg td…kuat juga ‘membalas’ si feena ni..ye la..

kerjaya sbg peguam membuatkan feena lantang berbicara dan tidak mudah membuat keputusan sblm mendengar hujah2 pihak berwajib..pihak berwajib di sini adalah ADAM.!..lelaki yg dinikahi 5 tahun yg lepas kini cuba meduakan nya.!!..hujah adam dilayan umpama pesalah di kandang mahkamah…

“selama kita kawen..ape kau beri pd aku..hah.??..”..pekik adam membelah suasana malam sepi tanpa suara sang cengkerik waalu seekor...

“ade kau beri aku anak..zuriat..!!..betina mandul..!!..”..kali ni tuturan adam btl2 merobek hati feena ..hati dan perasaan feena ibarat kulit disiat siat…tak mampu feena untuk berdiri lg…hinaan maha berat dilontarkan oleh insan yg paling disayangi..!..

Feena terdiam..hanya airmata menjadi sahabat karibnya ketika ini…berpinar mindanya menerima pktaan paling digeruni insan bergelar wanita…sementelah lagi matlamat perkahwinan mmg dambakan anak sbg pelengkap kehidupan…

“feena..bangun syg...feena..”..feena di awan awangan…suara itu berbeza benar dgn suara yg melaharnya sebentar tdi..terasa tubuhnya digoyang manja..

“feena..feena..mama..mama…”..berselangseli 2 pktaan indah itu…

Fenna membuka mata…pandanganya terpana ke suci wajah adam dan haikal…haikal bermain2 di sisi feena..

“astagfirullah hal azim..mimpi rupenya....”mengucap panjang feena…”abang..”.”haikal”..lantas memeluk erat 2 insan yg disayangi dunia akhirat itu..terasa hangat badan keduanya..

“kenapa sayang..”..bisik adam dgn nada suara menyenangkan..

“xde ape2 bang…feena mimpi td..”…ucap feena smbil mengukir sebuah senyuman manis kpd sang suami..

“tu la..tdo x sempat basuh badan..dah..p mandi nnt kite solat isyak sama2…”..kata2 adam membuatkan feena senang & bersyukur memiliki suami yg sgt baik..pelengkap dan pmbimbing hidupnya dan haikal..

Tamat..….
Amin.




No comments: