my blog....ameen

Nukilan ku ..kadang2 terkurang sopan..kadang2 terlebih sopan....

Sunday, 8 November 2009

kijang kne smeleh....3-1...cakcakcak...

masam manis kehidupan...

mggu lpas adalah minggu yg paling memenatkan..huhuhu...
segala2 berlaku tanpa di duga...cehcehceh...ayat skema...
suka+duka+hangin+sakit ati+perang dingin+marah = biol palotak aku neh!!!!
tp...d sebabkan aku ni profesional..huhuhu....segala2nya mampu diberesin dgn baik skali..!!!
perang dingin tu 3 ari je..mklum le...aku ni spesis x ske gaduh2...wat berat otak je..kalau da xnk ngalah...aku ngalah pun xpe...mengalah x bererti kite kalah..!!!!..itulah cara aku...gaduh2 ni gampang jek..!!
cume ade sekor makhluk tuhan ni je yg mmg aku xleh nk accept...die ni boleh dktegorikn sbg pandemik...pas aku kne...die lekat kt sorang yg lain plak....skali aku sembur ridsect padan muka..br ko kenal sape aku..cakcakcak..ade aku kisah..!!!

DUSHHHHHHHHHHHHHH

Monday, 19 October 2009

my peberet magezineszzzzz


ni majalah ujang namonyo...majalh ni mmg cek x penah lupo nk beli eh..suko beno bilo dapek baco pCd n LAdy D btengkak..hahaha...naik garing gusi den...karton paling best kek dlam ni hantu lampor..kakakaka...suko bilo korang gaduh ngan tok moh...hahahah...lagi satu yg buat aku nk tcabut urat gigi...crito katok oh katok...kakakaaka....paling bbekas di hati eden ialah watak beliau...kakakaka....

papan..lepat..manggis..ciku..lengkuas..sukun..palotak korang mmg best..kakakaka

dapatkan ujang sebelum abiszzzzzz....
1 Malaysia

DUSHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Tuesday, 15 September 2009

eni dalam kenangan...kami rindu pada mu

raya dah makin menampakkan sinar wajahnya...seolah2 mengerti prasaan menggila slurh umat manusia yg hampir berjaya melunaskan tuntutan rukun islam yang ke 3 itu...ramadan pula menguntum senyuman menampakkan lambain selamat tinngal utk semua...bg yg betul2 beriman..saat ramadan dipenghujung adalah satu saat yg teramat berharga...lailatulQadar dijanjikan bagi yg betul berusaha mendapatkannya...smoga ibadat sepanjang ramadan ini diberkati Allah...Amin..

raya ke 4 ini..genaplah setahun kau meninggalkan kami...sahabat handai di redang..masih terngiang2 gelak tawa...segala kenangan bersama mu akan diingati kami semua..smoga tenang di sana..
tak disangka...raya ke 3 kita bersuka ria beraya bersama...raya ke 4 kami menjemput jenazah mu dlm suasana syahdu...semuanya di rumah mu...kami bersamamu sehingga kau di bawa ke tempat semadi kau buat selamanya..
patut la kau beriya2 nk aku dtg beraya kt umah kau...walaupun mase tu dah nk masuk maghrib...dari jauh lagi ko dh senyum...dari periang jd pendiam...rupa2nya itu la pertemuan terakhir...sikit pun x terdetik yang semua itu adalah petanda dari Nya yg aku bakal kehilangan sahabat....
sebagai sahabat yg pernah suka duka bersama...aku doakan semoga kau aman di sisi Nya...

al-fatihah buat arwah NOORAINI BT MOHD NOOR

Wednesday, 24 June 2009

REJAB DATANG LAGi....


Kelebihan bulan rejab

Sabda nabi S.A.W : “Sesungguhnya bulan Rejab itu bulan Allah, bulan Syaaban itu bulanku dan bulan Ramadhan bulan umatku.” Bulan Rejab adalah salah satu bulan yang sangat dimuliakan dalam Islam. Pintu rahmat daripada Allah terbuka luas bagi hamba-hambaNya yang inginkan kesejahteraan jiwa dan ketenangan fikiran. Berikut merupakan kelebihan bulan Rejab:

  1. malam awal Rejab mustajab Doanya
  2. puasa sehari pada bulan Rejab mendapat pahala syurga yang tertinggi (Firdaus).
  3. Puasa 2 hari dilipatgandakan pahalanya
  4. puasa 3 hari mendapat dijadikan parit yang panjang yang menghalang dia ke neraka (panjangnya setahun perjalanan)
  5. puasa 4 hari diafiatkan daripada bala dan daripada penyakit yang besar-besar dan daripada fitnah dajal di hari kiamat
  6. puasa 5 hari aman dari azab kubur
  7. puasa 6 hari keluar dari kubur bercahaya mukanya
  8. puasa 7 hari ditutup daripadanya 7 pintu neraka
  9. puasa 8 hari dibuka baginya 8 pintu syurga
  10. puasa 9 hari keluar dari kuburnya lalu menyeru ‘Lailahaillallah' tidak ditolak dia dari memasuki syurga
  11. puasa 10 hari, Allah jadikan baginya hamparan perhentian di Titian Sirotulmustaqim pada tiap-tiap satu batu.

“Kembalilah kepada Tuhan kamu dengan memohon keampunan dari dosa-dosa kamu dan hindarkanlah perbuatan maksiat dalam bulan mulia iaitu bulan Rejab.

Wednesday, 10 June 2009

banjir akhir tahun lepas....


memang syiok main banjir....smpi kul 3 pagi aku tunggu air naik..fuh..!!!memang berbaloi...tahun akhir banjir camni akhir tahun 2001...mase tu aku tgkatn 2...hehehe...best siot..


( dale kedai tu..)








( dpan pintu pagar..
court sepok...surau..)












( bawah rumah...itik2 bertenggek di atas kayu...hehehehe...)










( depan umah jugak...kt jalan besar...mmg best main banjir..)



























sekitar hari raya tahun lepas........huhuhu....

ni baru upload sbb baru pandai main blog...uwah..uwah...uwah...



eri ngan long ngan cucuk sate....emm...sedap tu...cik ani duk makan je....heheheh










gambar brsama sebahagian anak sedara
...
ade lagi 8 orang..huhuhu

antara hasil kerja 3d.......


ni mase buat projek luncai....x sangka..

antara hasil kerja 3d.......


ni aku buat mase duk dalam bilik skali ngan bdk2 environment....huhuhu....comel gak